737 652 191

Olympiáda očima dětí

Ústředním tématem v 5. třídě jsou staré kultury, které vrcholí krásou starověkého Řecka. V Řecku se zrodila i olympiáda. V závěru školní roku se žáci pátých tříd několika waldorfských škol sjedou na jedno místě a zúčastní se olympiády. Waldorfská olympiáda je především o setkávání. Žáci jsou rozděleni do řecký polis. V každé polis je několik zástupců z každé školy. Děti se mezi sebou promísí, seznámí a pak se vzájemně v jednotlivých kláních podporují. Děti si prožijí nejrůznější úkoly inspirované Odysseovými cestami a utkají se v olympijských sportovních disciplínách. Každá škola také nacvičí krátký divadelní kousek z Odysseových příběhů. V rámci jednotlivých divadelních představení se odehraje dlouhá Odysseova cesta domů. 

Během těch několika dnů vzniknou mnohá přátelství. 

Malé nahlédnutí do toho, jak děti letošní olympiádu prožívaly, najdete zde. 

Rozhovor

Rozhovor našich dvou olympioniček Ester a Eve

Alan:

Takže jaký byl nástup, když jsi tam přišel? A jak probíhalo rozřazení do těch polis?

Pavel:

První nástup byl takový, že jsme přišli, školy byly pohromadě, a byla tam jedna osoba, která nás volala k prétorům. Ta hlavní osoba četla jména a děti nebo lidé      chodili do těch polis, kam jim bylo řečeno. Četl jednu polis, a ty osoby tam chodily.

Alan:

A tos byl třeba rozřazený do jakého polis, nebo tam byl ještě někdo z třídy?

Pavel:

Já jsem byl rozřazený do polis, jmenovali jsme se Mykény. Byl jsem tam s Kubou.

Alan:

Bylo to pro tebe fajn, že jsi tam měl někoho známého?

Pavel:

Necítil jsem se tam sám a cítil jsem od Kuby podporu. A to je asi vše, co bych k tomu řekl.

Alan:

A co jste třeba dělali za aktivity první den?

Pavel:

První aktivity jsme měli 6 úkolů Odyssea.

Alan:

A jaké to byly úkoly?

Pavel:

Byla to Medúza, na kterou, když se podíváš, tak zkameníš. Pak jsem musel vymyslet básničku, a pak převalit velký kámen. Byl Minotaurus a bludiště.

Alan:

A která z aktivit byla nejzajímavější a nejzábavnější?

Pavel:

Nejzábavnější byl asi Minotaurus.

Alan:

A jaká byla první noc?

Pavel:

První noc jsme spali po třídách, v dřevěném srubu, kde bylo docela teplo a byla to jako školka.

Alan:

A jaký byl pocit ze závodů druhý den?

Pavel:

Myslel jsem si, že nebudu nijak výrazný, ale docela mě to překvapilo. Byl tam hod diskem a různé věci.

Alan:

A co bylo dobré nebo v čem jsi byl nejlepší?

Pavel:

V našem týmu jsme měli nejvíc úrazů, takže tam nebylo moc lidí. Nevím, co bych k tomu více řekl.

Alan:

Někdy to bylo dobré, někdy ne tak moc.

Pavel:

Ano.

V jaké si byla polis?

Byla jsem v Korinthu.

Jak se ti vedlo v pátek a co tě nejvíc bavilo?

V pátek se mi vedlo dobře a bavilo mě tak všechno.

Jak se vám povedlo divadlo a co jsi hrála?

Divadlo se mi nám povedlo dobře a hrála jsem služku princezny.

Která disciplína se ti povedla a která naopak ne?

Povedl se mi hod diskem a nepovedl se mi hod oštěpem.

Co tě tam bavilo v sobotu?

V sobotu mě bavily skok do dálky a vozatajské závody.

Jak dopadlo vyhlášení výsledků?

Korinth skončil pátý a dostali jsme trička a diplomy.

Jak se ti to celkově líbilo?

Bylo to dobré, ale byla jsem unavená.

Sdílet článek

Nejnovější články